A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Myszków




 Drukuj

WNIOSEK O USTALENIE LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU

Kogo dotyczy

Osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne.

Czas realizacji

Termin wydania decyzji do 65 dni wynikający z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Osoba odpowiedzialna: Aneta Musialik-Ozimińska tel. 34 313 26 82 w. 138

Wymagane dokumenty

· wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
· oryginał mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 lub 1:1000 przyjętej do państwowego
zasobu geodezyjno-kartograficznego /w stosunku do inwestycji liniowych dopuszcza się skale
1:2000/. Zakres mapy musi obejmować obszar stanowiący 3 – krotność szerokości frontu działki
i nie mniej niż obszar o promieniu 50 m od granic terenu objętego wnioskiem
· graficzne opracowanie zawierające charakterystykę zabudowy i zagospodarowania terenu
wykonane (zgodnie ze wzorem załącznika graficznego) na kserokopii mapy sytuacyjnowysokościowej
z zaznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem i naniesionym zamierzeniem
inwestycyjnym
· oryginał mapy ewidencyjnej
· oryginał mapy glebowo – rolniczej
· oryginał, aktualnego wypisu z ewidencji gruntów
· dowód zapłaty opłaty skarbowej
· zapewnienia dostaw lub umowy zawarte z właściwymi zarządcami sieci
· ostateczna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (dot. przedsięwzięć mogących znacząco
oddziaływać na środowisko)
· inne załączniki wynikające z treści wniosku

Opłaty

· Zgodnie z częścią 1, punkt 8 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
opłata za wydanie decyzji o warunkach zabudowy wynosi 107 zł.
· Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej opłata w
przypadku reprezentowania przez pełnomocnika, należy uiścić 17 zł opłaty skarbowej za złożenie
dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika (nie podlega opłacie pełnomocnictwo
udzielane mężowi/żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu).
Zgodnie z §3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty
opłaty skarbowej, wnioskodawca zobowiązany jest do dostarczenia dowodu uiszczenia opłaty
skarbowej w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku.
nie podlega opłacie skarbowej:
- Budownictwo mieszkaniowe (w tym urządzenia i budowle z nim związane) - art. 2 ust. 1
pkt 2
zwolnienie z opłaty skarbowej:
- Jednostki budżetowe (art. 7 pkt 2)
- Jednostki samorządu terytorialnego (art. 7 pkt 2)

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu
wydającego decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r.
poz. 778 – tekst jednolity z późn. zm.).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz.U. z 2016 r. poz.
23- tekst jednolity)
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U. 2015 poz. 1774 - tekst
jednolity późn. zm./
© 2024 Urząd Miasta Myszków
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce