A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Myszków




 Drukuj

PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI

Kogo dotyczy

właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty

Czas realizacji

Zgodnie z art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego

Wymagane dokumenty

I. etap
1. Wniosek pisemny o podział nieruchomości wraz z określeniem celu podziału.
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis z Księgi Wieczystej, umowa w formie aktu notarialnego, postanowienie stwierdzające nabycie spadku).
3. Wypis z rejestru ewidencji gruntów i kopia mapy ewidencyjnej obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
4. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku planu miejscowego (o ile została wydana i jest obowiązująca).
5. Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku na kopii mapy katastralnej (potwierdzonej przez organ ją wydający), uzupełnionych w razie potrzeby niezbędnymi dla projektu podziału elementami zagospodarowania terenu – z wyjątkiem podziałów, dokonywanych niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
6. W przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków – pozwolenie na podział nieruchomości wydane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.
7. Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
II. etap
Po uzyskaniu pozytywnej opinii o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego (w przypadku jego braku – z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub przepisami odrębnymi) oraz pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków (jeżeli powyższe dokumenty są wymagane) należy dołączyć:
1. Protokół z przyjęcia granic.
2. Wykaz zmian gruntowych.
3. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
4. Mapę z projektem podziału (w 4 egz. W przypadku gdy jest jeden właściciel jeżeli współwłaścicieli jest kilku to dodatkowo po 1 egz. Dla każdego z nich ta sama zasada dotyczy użytkowników wieczystych)
Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

W przypadku braku wymogu uzyskania opinii lub pozwolenia – tj. w sytuacji podziału niezależnego od ustaleń planu miejscowego, a w przypadku braku planu – niezależnego od decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – dokumenty powyższe składa się jednorazowo.

Opłaty

Postępowanie nie podlega opłatom

Tryb odwoławczy

Od decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego składane za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od jej doręczenia.

Podstawa prawna

1. Art. 92–99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663)
3. Art. 35 § 3, art. 104, art. 127 § 1 i 2 i art. 129 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. poz 267
© 2024 Urząd Miasta Myszków
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce