A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Myszków




 Drukuj

WYDAWANIE LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO TAKSÓWKĄ NA OBSZAR GMINY

Kogo dotyczy

osoby, firmy,

Czas realizacji

Do 90 dni Odbiór zaświadczenia o wydaniu licencji może nastąpić w jednej z dwóch form: - osobiście przez wnioskodawcę lub przez pełnomocnika; - za pośrednictwem poczty.

Wymagane dokumenty

- wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

Do wniosku należy dołączyć:
1. odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej;
2. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
3. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
4. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki:
- przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy i zatrudnieni przez przedsiębiorcę kierowcy, a także inne osoby nie zatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewozy na jego rzecz, spełniają wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców, a także nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku oraz posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub wykażą co najmniej 5-letnią praktykę w zakresie wykonywania tego transportu;
5. zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art.5 ust. 3 pkt.1
6. kserokopie dowodu rejestracyjnego pojazdu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu; dokument potwierdzający prawo do dysponowania nim.

Opłaty

Opłata za licencje i wypisy z licencji jest wyliczana zgodnie z obowiązującymi stawkami. Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką pobiera się następujące opłaty:

• za wydanie licencji na okres:
- od 2 do 15 lat – 200,00 zł.
- od 15 do 30 lat – 250,00 zł.
- od 30 do 50 lat – 300,00 zł.

- opłaty dokonujemy w kasie Urzędu Miasta lub bezgotówkowo na konto Urzędu Miasta:

Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie
42 8279 0000 0123 3757 2001 0001

- termin płatności – z chwilą złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Myszkowa, odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2001r. Nr 125, poz.1371 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lipca 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2004r. Nr 159, poz. 1664), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2004r. w sprawie wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych licencji (Dz.U. z 2004r. Nr 153, poz. 1612).


© 2024 Urząd Miasta Myszków
aplikacja: 1.10.001.003, baza: 1.8.5.8
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce