FORMULARZA UTRATY LUB USZKODZENIA DOWODU OSOBISTEGO ELEKTRONICZNY
Kogo dotyczy
Wszyscy wnioskodawcy
Czas realizacji
Rodzic, opiekun prawny lub kurator osoby nieposiadających zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych jest zobowiązany do zawiadomienia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego tych osób.
Organ przyjmujący zawiadomienie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje nieodpłatnie jego posiadaczowi zaświadczenie stwierdzające fakt utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego:
o z urzędu - w przypadku osobistego zgłoszenia dokonanego w organie gminy lub placówce konsularnej
o na wniosek - w przypadku zgłoszenia dokonanego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
Wymagane dokumenty
FORMULARZ UTRATY LUB USZKODZENIA DOWODU OSOBISTEGO.
Opłaty
N/D